500 personer dör av radon varje år - Är radonbidraget tillräckligt? - Seminarium i Almedalen kl 11 idag.

Nyhet -

Det har noterats ett ökat intresse för radon i samband med radonbidragets återinförande. Svensk Radonförening upplevelse är dock att informationsflödet bör optimeras för att nyttjande av bidraget skall nå full effekt. Seminariet med avslutande paneldebatt med representanter från Villägarna och politiker avser diskutera olika sätt och tankegångar inför upprättandet av bäst lämpad tidsplan för radonåtgärder. 500 personer drabbas årligen av dödlig lungcancer på grund av att för många hem har en radonhalt över 200 Bq/m3. En skyndsam åtgärd av dessa hem måste prioriteras

Seminariet genomförs i samarbete med Svensk Ventilation den 2 juli kl 11 i Almedalen.

Plats och mer information om seminariet hittar ni här http://program.almedalsveckan.info/event/user-view/56893