Nyhetsbrev september 2010

Årligt licensutskick i december
Du som har löst ut din licens i år får i december månad ett inbetalningskort i brevlådan. Inbetalningskortet avser licens 2011, och kan användas under hela året. Du som inte löste licens 2010 kontaktar Licensavdelningen i god tid innan det är dags för tävling så skickar vi dig ett inbetalningskort. (2010 års licens är giltig t.o.m. 31/1-11).

För snabb och smidig hantering
:
Använd alltid inbetalningskort för aktuellt år.
Använd aldrig gammalt OCR-nummer.
OCR-nummer är personligt.
Betala 14 dagar innan tävling.

Skicka in reseräkningar inför budgetarbetet
Alla som har reseräkningar liggande uppmanas att omgående skicka in dem för att den budgetansvariga skall kunna se vilka kostnader det varit hittills i år. Den budgetansvariga har nytta av att ha så korrekt underlag som möjligt i sitt arbete med 2011 års budget.

Enkät kring 75-års jubileet
Redan första dygnet svarade över 600 personer på den enkät som skickats ut inför 75-års jubileet. Enkäten har skickats ut till de närmare 13 000 e-postadresser som finns registrerade och sista dag att besvara enkäten  är 24 november. Se till att svara du också! Har du ännu inte fått enkäten - kontakta hanna.sandberg@sbf.se.

Sista dagarna att skicka in årsrapport/medlemsavgift
Det är fortfarande ett antal föreningar som inte har gjort rätt för sig gällande årsrapport och/eller medlems- /påminnelse-/ förseningsavgift. För att inte föreningen ska riskera att uteslutas ska årsrapport samt skulder vara SBF tillhanda senast den 30 september.

Nominera till Årets Utmärkelser
Senast 1 oktober ska nomineringarna till Årets Ungdom, Årets Bilsportare och Årets Klubbledare vara kansliet tillhanda. Utmärkelsen Stora Grabbars Märke har även det sista ansökningsdag 1 oktober och här är kravet att personen i fråga ska ha mycket goda tävlingsmeriter att åberopa. Välkomna med era nomieringar och ansökningar.

Roadshow till STCC-finalen
Tillsammans med flera samarbetspartners finns Svenska Bilsportförbundets Roadshow på plats när STCC avgörs på Mantorp Park 1-2 oktober. De virtuella spelmaskinerna är på plats, laddade med STCC the Game och bland annat så visas en eldriven Tesla. För första gången finns den egna svartvita klädkollektionen med till försäljning, samt de nya landslagströjor som NeH tagit fram. Besök oss gärna och ekipera dig som landslagsförare!
Helgen efter styr Roadshow till Katrineholm och SM-finalen i Rally, 8-9 oktober.

Svenska Bilsportförbundet har som ändamål att främja och administrera landets bilsport, både som bredd- och elitverksamhet. Totalt har drygt 20 000 förare giltig tävlingslicens, och antalet licensierade funktionärer är ungefär lika stort.
Antalet medlemmar som tillhör klubbar anslutna till Bilsportförbundet är cirka 107 000, fördelade på 470 klubbar. Sedan 1962 är Svenska Bilsportförbundet medlem i Riksidrottsförbundet.
Varje år arrangeras i Sverige bilsporttävlingar som ingår i VM eller EM.