Racingens utveckling i Sverige

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2012 10:54 CEST

Racingens utveckling i Sverige
2012-08-22

Svenska Bilsportförbundet har arrangerat ett möte i Åstorp med parterna för de båda serierna STCC/Svenska Mästerskapet och TTA-Elitserien i Racing för att diskutera Racingens utveckling och framtid i Sverige. Man har tittat på flera alternativ och möjligheter som skulle kunna realiseras redan till kommande säsong.

- Vi har arbetat med dessa frågor sedan hösten 2010 och har löpande kontakt med både Rickard Pålsson från STCC AB och Greger Petersson från TTA AB, säger SBF:s förbundsordförande Kåge Schildt.

Parterna ser positivt på dagens diskussioner där det kan finnas möjligheter till samverkan och har därför kommit överens om att träffas igen inom kort.

För mer information:
Thomas Jansson
Förbundsdirektör, Svenska Bilsportförbundet
thomas.jansson@sbf.se

Kåge Schildt
Förbundsordförande, Svenska Bilsportförbundet
kage.schildt@sbf.se

www.sbf.se

_______________________________________________________________________________
Varje år arrangeras i Sverige bilsporttävlingar som ingår i VM (Rally Sweden) eller EM (Dragracing i Tierp och Rallycross i Höljes).

Kommentarer (0)