​Sista chansen att rösta fram Johan Kristoffersson i Jerringpriset

​Sista chansen att rösta fram Johan Kristoffersson i Jerringpriset

Nu på måndag, den 15 januari är det dags för årets Idrottsgala där ”folkets pris”, Jerringpriset kommer att delas ut. En av kandidaterna är världsmästaren i rallycross, Johan Kristoffersson.

ed två deltävlingar kvar av VM-serien i rallycross säkrade Johan Kristoffersson guldet redan i mitten av september i Riga. Totalt körde Kristoffersson hem sju delsegrar under året. Något som gav eko hela vägen in i jurygruppen för Jerringpriset.

Fram till fredag klockan 15:00 finns chansen att rösta på Johan Kristoffersson.

www.sverigesradio.se/jerringpriset hittar du all information om hur du gör för att rösta.
Vill du ringa nu direkt och rösta på Johan Kristoffersson så gör du det på,
099 209 03.

Superswede kan vinna publikens pris
Det har varit ett framgångsrikt år för Svensk Bilsport med världsmästare inom rallycross, rally och racing. Men även utanför tävlandet har bilsporten synts då Superswede, filmen om Ronnie Peterson gick upp på bio under året. Filmen om den svenske bilsportlegenden har gått vidare i publikpriset på årets Guldbaggegala.

Filmen är en av åtta filmer som är kvar från de ursprungliga 41. Vill du se Superswede som vinnare kan du rösta på den här

Varje år arrangeras i Sverige bilsporttävlingar som ingår i VM (Rally Sweden, Rallycross i Höljes) eller EM (Dragracing i Tierp och Karting i Kristianstad ).