Välkommen att ackreditera dig till bilsportens arrangemang i SM-veckan i Borås

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 13:49 CEST

SM-veckan äger rum den 30 juni-6 juli i Borås. Bilsporten kommer vara representerad med två grenar, backe och rallysprint sommar. Rallysprint har varit med alla gånger som bilsporten funnits med på SM-veckan programmet. Och så sent som i januari avgjordes SM i rallysprint vinter när SM-veckan avgjorde sina kallare mästerskap i Umeå. För rallyt i Borås står Toarps MK som har god erfarenhet av att arrangera rallytävlingar i Borås. Men till Borås utökas medverkan för bilsporten med ytterligare en tävlingsgren, backe med backsprint, där rallycross, crosskart, mc-solo och mc sidovagn kommer köra. Arrangör är Borås MK.

Vi välkomnar nu all media att bevaka bilsportens tävlingar under SM-veckan i Borås!

Allt gällande ackreditering finns här.

Dagsprogram för veckan finns här.

Och här finner ser du vilka idrotter som kommer finnas med i Borås.

Lokalt pressansvarig för backtävlingen är Ulf Larsson, 070-5129595

Lokalt pressansvarig för rallysprinten är Peter Olsson, 0705-74 40 37

_______________________________________________________________________________
Varje år arrangeras i Sverige bilsporttävlingar som ingår i VM (Rally Sweden) eller EM (Dragracing i Tierp och Rallycross i Höljes).

Kommentarer (0)