Hela Europa dansade på Världsdagen för Downs syndrom och laddar nu för European Youth Week i Bryssel

På flera ställen framfördes så kallade "flash mobs" runt om i Europa den 21/3. Här ovan syns en Flash mob från Spanien. I nyhetsbrevet från EDSA (Europeand Down Syndrom Association) finns länkar till flera videos från till exempel Rumänien, Italien och Norge.

Nyhetsbrevet tar även upp European Youth Week som äger rum i Bryssel 29/4-1/5. Vår medlem Klara Lüning kommer åka dit tillsammans med Zarah Melander från FUB.

Europakommissionen har valt ut FUB:s Demokratiläger som ett av EU:s bästa projekt!

European Youth Week är en vecka då EU uppmärksammar hur unga personer kan vara delaktiga i demokratiska processer. Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF och Erasmus+ Ung och Aktiv som finansierade Demokratilägret nominerade projektet.

Klara var en av deltagarna på Demokratilägret och Zarah jobbar på Riksförbundet FUB. De åker till Bryssel 29 april, då kan ni följa deras resa på Riksförbundet FUB:s Instagram! (De heter fub_se på Instagram)

Vi kommer också försöka dela så mycket som möjligt från deras resa.