Vanja Beijar och Jenny Lindström Beijar. Foto privat

Låt rocka sockorna vara starten på något bestående

Idag är det Världsdagen för dem med Downs syndrom, något som bland annat manifesteras genom ”rocka sockorna”.
Genom att ta på dig olika strumpor idag hyllar du olikheter och står upp för alla människors lika värde och rättigheter.
I klippet här berättar Jenny Lindström Beijar och hennes dotter Vanja varför de rockar sockorna och hur de hoppas att aktionen blir startskottet för bra samtal:

– Viktiga samtal om olikheter i familjen, på skolan eller på arbetsplatsen, säger Jenny Lindström Beijar.

Hon uppmuntrar också alla att fundera på vad man kan göra mer än att dela bilder på rocka sockorna på sociala medier:

– Det kan handla om att ge någon en chans till ett nytt jobb eller påverka politiskt för att lyfta röster som annars inte hörs så ofta.

#rockasockorna #allasvärde #helasverigerockarsockorna