​Skidresa med Svenska Downföreningen Väst vecka 7 2019 - få dagar kvar att anmäla sig!

Varmt välkommen till en favorit i repris. Följ med på skidresa till Kläppen i Sälen på sportlovet vecka 7 2019 (söndag-söndag). Vi bor i 6-bädds radhuslägenheter med skidavstånd till backarna. Fyra dagar arrangeras privat skidskola för barnen som har Downs syndrom.

Vi bor i egna lägenheter intill varandra i Sjungarebacken som ligger centralt placerat på Kläppen. Här är det nära till lift & pist, restauranger, sportaffär, skidskola, aktiviteter och livsmedelsbutik. Lägenheterna har 6 bäddar fördelade på ett sovrum och ett sovloft. Kläppen passar perfekt för barnfamiljer med snälla backar för de yngsta, coola parker för de som gillar att hoppa och en toppmodern gondolbana för snabba transporter upp på fjället.

Skidskola för barnen som har Downs syndrom kommer att hållas under fyra förmiddagar. För att få mest utbyte av skidskolan matchas deltagarna med en egen skidlärare.

Vi har tillgång till samlingsrum samt möjlighet att boka spelrum, familjespa och vedeldad badtunna.

Priset är 9 900 kronor (frivilligt avbeställningsskydd kan läggas till, kostnad 395 kronor). Kostnad för liftkort tillkommer. Föreningen betalar skidskolan för barnen som har Downs syndrom.

Anmälan är nu stängd.

Arrangemanget genomförs under förutsättning att 6–10 familjer anmäler sig. Först till kvarn gäller!

Meddela i anmälan:

• Om ni vill bo i egen lägenhet eller dela boende med någon?
  • Namn på samtliga vuxna och barn.
  • Hemadress, mobilnummer och e-post.
  • Om ni vill ha avbeställningsskydd, 395 kronor tillkommer.
  • Beskriv barnets skidvana som information till skidläraren.

Bokningsbekräftelse och faktura kommer via e-post från Kläppens bokning, efter att anmälningstiden gått ut. Varje familj får en egen faktura och ansvarar själv för inbetalningen.

Läs gärna mer om Kläppen och lägenheterna i Sjungarebacken på www.klappen.se

Välkommen!