Matilda Algotsson framför sitt kortprogram.

​Idag kliver seniorerna in i SM i Skellefteå som avslutas med final på söndag.

Idag kliver seniorerna in i SM i Skellefteå som avslutas med final på söndag. Fredagen innebär även isdans och paråkning. Mästerskapet pågår 1417 december.

Efter att ungdoms- och junioråkarna inledde SM-veckan igår med sina kortprogram har turen nu kommit till seniorerna, där både herrar och damer tävlar under fredagen. Årets SM går även till historien då alla discipliner finns representerade, då både isdansarna och paråkarna kliver in med sina korta program under dagen. SM arrangeras av Svenska Konståkningsförbundet tillsammans med Skellefteås Konståkningsförening.

För intervjuförfrågningar, kontakta sara-marta.hoglund@smallworld.se , 070-3396060
För pressackreditering, kontakta niklas.wahlqvist@smallworld.se.

Resultatlänkar: http://www.skatesweden.wehost.se/17-18/SM/html/index.htm
Tävlingsinformation: http://skatesweden.se/nyheter/idag-startar-sm-konstakning
Livestream: https://skatesweden.solidtango.com/live

Preliminärt tidsschema SM-veckan i Skellefteå 2017
OBS: Tiderna är preliminära och kan ändras.

Fredag 15 december– 12.15 USM Flickor, Kortprogram– 14.25 JSM Herrar, Kortprogram– 15.20 RM Flickor, Friåkning– 18.10 Isdans, Kortdans– 18.30 JSM Par, Kortprogram– 19.00 SM Herrar, Kortprogram– 19.25 SM Damer, Kortprogram

ca 18.40 Medaljceremoni RM Flickor

Lördag 16 december– 10.45 USM Flickor, Friåkning– 13.35 Isdans, Fridans– 14.00 JSM Par, Friåkning– 14.30 USM Pojkar, Friåkning– 16.00 JSM Damer, Friåkning

Söndag 17 december– 10.30 JSM Herrar, Friåkning– 11.45 SM Herrar, Friåkning– 12.15 SM Damer, Friåkning– 14.50 Medaljceremonier