Olles skidfärd – en spektakulär isgala i Rosvalla Nyköping Eventcenter

Biljetter till SM veckan och isgalan releasas nu! Den kommande SM veckan i Rosvalla Nyköping Eventcenter den 8-12 december kommer att innefatta en spektakulär isshow under ledning av koreografen Katarina Debourg. - Det är med spänning jag ser fram emot att få genomföra isgalan för publiken i Nyköping, säger Katarina Debourg, som är konstnärlig ledare för isshowen i december. Vi har för närvarande många repetitioner i Stockholm och känner nu att vi börjat forma ett fantastisk program att visa publiken på plats. - Koreografin bygger på Olles Skidfärd av Elsa Beskow och passar både stora och små. Publiken kommer att få träffa alla figurer från sagan inklusive farbror Vinter, renar och älgar och andra sagofigurer på hal is. - Publiken kommer dessutom att få se alla guldmedaljörerna, som tidigare under veckan erövrat sina medaljer, åka sina fina jul inspirerande uppvisningsprogram. Anders Magnusson, ansvarig för anläggningen på Rosvalla Nyköping Eventcenter, har redan fått bråda dagar inför arrangemanget i december. - Det är en hel del som ska på banan, innan tävlingarna och isgalan kan starta. Bland annat undersöker vi just nu möjligheterna att genomföra en bankettmiddag för 500 personer inne i Multihallen, något som jag ser som en stor utmaning, säger Magnusson. - - Mycket ska klaffa, inte minst ljud och ljus under tävlingar och galan, men där känner jag ingen större oro, eftersom jag själv har ett förflutet som producent. Det ordnar sig alltid säger Anders med ett leende. Rosvalla Nyköpings Eventcenter har alla förutsättningar att klara arrangemang av den här klassen. Redan imorgon lördagen den 2 oktober släpps biljetter till SM veckan, via Culturum och till överkomliga priser. Eventuella frågor kontakta: Tussan Rix, ordförande organisationskommittén, 0708-68 11 64 Katarina Debourg, konstnärlig ledare Olles Skidfärd, 0708- 93 33 14 Anders Magnusson, Rosvalla Nyköping Eventcenter 0733-37 54 77 _________________________________________________________ Biljetter säljs via Culturum, www.culturum.com, Telefon 0155-24 89 88 (begränsade öppettider)Tävlingarna pågår i Rosvalla Nyköping Eventcenter onsdag 8 dec –sön 12 december.Olles Skidfärd visas söndagen den 12 december kl.15.00-17.00