Pressträff med konståkare i Grand-Prix Finalen

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2003 20:41 CET

Onsdagen den 10 december 13.30 anordnas en pressträff med svenska och internationella åkare i Junior Grand Prix Finalen i Malmö Isstadion.

Vid tillfället kommer det svenska stjärnskottet Lina Johansson och hennes tuffaste konkurrent, japanskan, Miki Ando, med flera att finnas på plats. Ando är exempelvis den första kvinnan i historien som har landat en kvadruppel Salchow på tävling.

De bästa åkarna i klasserna herr, par och isdans kommer också att finnas på med. Läs gärna mer om åkarna på: www.jgpfinal2003.se

Plats: Malmö Isstadion
Datum och tid: Onsdagen den 10 december, 13.30
Anmälan: Föranmälan lämnas på e-postadress figureskating@home.se, eller
telefon, 0707-73 32 55.

Media är också välkommen till invigningsceremonin i Landstingssalen i Malmö Rådhus den 11 december 19.00 där tillfälle för direktkontakt med åkarna är möjlig. Föranmälan krävs.

För ytterligare information:
Tussan Rix, ordförande i organisationskommittén, telefon: 0708 – 68 11 64,
e-post: tussan.rix@telia.com

Magdalena Ericsson, pressansvarig JGP Final, telefon: 0707- 73 32 55;
e-post: figureskating@home.se

Fakta om Svenska Konståkningsförbundet
Svenska konståkningsförbundet arrangerar tillsammans med Internationella Skridskounionen och Malmö Stad finalen i ISU Junior Grand Prix den 12-14 december 2003 i Malmö Isstadion. Svenska Konståkningsförbundet är ett av Sveriges äldsta specialförbund med verksamhet sedan 1904. Förbundsverksamheten omfattar cirka 120 klubbföreningar och 12 000 aktiva konståkare. Läs mer på www.skatesweden.se.

Kommentarer (0)