Se de svenska medaljhoppen till VM i teamåkning i Göteborg

Se de svenska medaljhoppen till VM i teamåkning i Göteborg

Onsdagen den 4 april i Frölundaborg får all media chansen att träffa Team Surprise från Landvetter, och Team Boomerang från Göteborg, som ska tävla i VM i teamåkning i Göteborg den 12-14 april.

Lagen visar sina fantastiska program på isen 14.00-15.20 (se detaljerat schema nedan), och klockan 15.30 genomförs en presskonferens där tid ges till enskilda intervjuer.

Flerfaldiga världsmästarna Team Surprise är revanschsugna efter fjärdeplatsen förra året, och Team Boomerang ska försöka klättra ytterligare pinnhål efter fjolårets åttonde plats. Sammanlagt deltar hela 21 lag från Europa, Amerika, Asien och Australien.

Teamåkning, eller Synchronized skating som det heter på engelska, är en gren inom konståkningen där lag om 16 åkare tävlar mot varandra genom att i hög fart utföra avancerade formationer till musik på is. Sverige har länge varit en stormakt inom den snabbt växande grenen. Inte mindre än fem gånger har team Surprise tagit guld i VM, senast 2007.

En gång tidigare har Scandinavium och Göteborg arrangerat VM i teamåkning, det var succéåret 2005 då Surprise vann i en fullsatt arena.

För mer information:
Katarina Henriksson, ordförande organisationskommittén för VM: 0767-60 62 61