Sveriges trupp till JVM i konståkning uttagen

Sveriges trupp till JVM i konståkning uttagen

Sveriges trupp till juniorvärldsmästerskapen i konståkning är klar. Selma Ihr och Gabriel Folkesson representerar Sverige i dam- respektive herrklassen samtidigt som Greta Crafoord och John Crafoord blir Sveriges deltagare i paråkningen. Mästerskapet avgörs i Sofia, Bulgarien den 5–11 mars 2018.

Gabriel Folkesson kommer närmast från SM-tävlingarna i Skellefteå i december, där han tog hem guldet i juniorklassen. Selma Ihr tog även hon guld i damklassen för juniorer under SM-veckan. Greta och John Crafoord, som bor och tränar i Kalifornien, USA sedan 2009, deltog även de under SM-tävlingarna i december som enda paråkningspar.

Nu ställs de svenska åkarna mot den internationella junioreliten i början av mars, när världsmästerskapen för juniorer avgörs i Sofia, Bulgarien den 5–11 mars.

Junior-VM i konståkning, 5–11 mars 2018, Sofia Bulgarien

Svenska deltagare
Herr: Gabriel Folkesson
Dam: Selma Ihr