VM-trupp 2016: Helgesson och Majorov till Boston

VM-trupp 2016: Helgesson och Majorov till Boston

Sveriges VM-trupp är klar. Joshi Helgesson och Alexander Majorov representerar Sverige på VM i Boston 28 mars–3 april.

Joshi Helgesson och Alexander Majorov tävlar för Sverige på VM i konståkning i Boston, USA, 28 mars–3 april, det meddelade Elitkommittén för singel, par och isdans idag. Reserv på damsidan är Isabelle Olsson.

”Helgens Nordiska Mästerskap (The Nordics) var ett styrkebesked för svensk konståkning i alla åldrar. Både Joshi och Alexander gjorde fina insatser och tog hem mästerskapsgulden. Man märker att Joshis program har satt sig ordentligt. Hon kommer fokusera mycket på tekniken inför VM, för att plocka viktiga poäng. Alexander jobbar vidare på formen, alla delar sitter nu och han tränar stabilt inför VM. För honom är det viktigt att gå in och köra på högsta växeln redan från start.”
Anna Hörnqvist, Sportchef Svenska Konståkningsförbundet

”Jag är i väldigt bra form, träningarna går riktigt bra och tävlingarna blir bättre och bättre. Tar med mig två fina program från helgens tävlingar i The Nordics. Nu har jag lite tid att jobba på och finslipa både form och program. Ser mycket fram emot VM i Boston, det ska bli superkul!”
Joshi Helgesson

”Jag är mycket glad över att få platsen till VM! Har slitit hårt med att få till formen, och komma tillbaka. Den sitter nu. Tävlingarna i år har gått bra, och jag jobbar mycket med att lära mig att tävla stabilt. Vilket märks. Det är fortfarande lång tid kvar till VM, det som återstår är att fila på toppformen!”

Alexander Majorov