Ytterligare 5 medaljer i NM

De svenska åkarna tog hem ytterligare 5 medaljer när Nordiska Mästerskapen avslutades på söndagen. Totalt blev det 10 medaljer till Sverige som därmed överträffade Finland som tog de övriga 8. Dagens första medaljer fördelades i Juniorer Herrar där Alexander Majorov åkte sitt Carmen-program i suverän stil och segrade med en marginal på hela 40 poäng. Även Anton Truvé åkte på topp och slutade 3:a. Tävlingen fortsatte sedan med Seniorer Herrar och där vann Kristoffer Berntsson överlägset med totalt 190,38 poäng före Adrian Schultheiss på silverplats med 145,70. Kristoffer rev ner publikens jubel med sitt discoprogram som han öppnade med en nästintill perfekt kombination trippel Axel-trippel toeloop. Justus Strid slutade på 6:e plats. Tävlingarna avslutades med Seniorer Damer som vanns av Susanna Pöykiö, FIN. Malin Hållberg-Leuf svarade för den bästa svenska friåkningen och slutade på 4:e plats. Lina Johansson åkte med fart men hade en jobbig dag med alltför många missar som placerade henne 5:a i friåkningen. Summerat med det fina kortprogramsresultatet räckte det dock till en bronspeng för Lina. Viktoria Helgesson och Sandra Divinyi slutade 6:a respektive 8:a.