Områdesansvarig simkunnighet till Svenska Livräddningssällskapet

Brinner du för simkunnigheten i Sverige?

Svenska Livräddningssällskapet har ett livsviktigt uppdrag, vi är en ideell organisation som arbetar med simkunnighet, livräddning och säkerhet. Detta är frågor som både handlar om att rädda liv men samtidigt bidrar till mycket glädje, motion och samvaro för alla människor.

Vi söker vikarierande områdesansvarig för verksamhetsområdet simkunnighet som kan driva utveckling och utbildningar inom området under tiden som ordinarie tjänsteperson är föräldraledig.

Rollen

I rollen som områdesansvarig för simkunnighet driver och samordnar du utbildningar och verksamheten inom området. Du verkställer och upprättar verksamhetsplaner och samverkar med områdesansvarig inom områdena säkerhet och livräddning. I din roll är du ett viktigt stöd för regionförbund inom frågor som rör området simkunnighet i stort. Du har en nära relation till regionförbund, lokalföreningar och utvecklar goda relationer med för organisationen viktiga partners.

Tjänsten är placerad på Svenska Livräddningssällskapets rikskansli i Bromma, Stockholm och rapporterar till Generalsekreterare.

Exempel på arbetsuppgifter

• Planerar genomförande av och ibland genomför utbildningar (simlärare och poollivräddare) och föreläsningar
  • Projektleder och administrerar projekt med (MSB) Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap
  • Verkar som stöd för regionförbunden inom området simkunnighet och poollivräddning
  • Ledamot i simkunnighetsrådet
  • Planerar och vid behov genomför utbildningar inom områdena
  • Samverka med övriga verksamhetsområden
  • Budgetansvar

Erfarenhet och kompetenskrav

• Mycket goda kunskaper inom området simkunnighet samt simlärarutbildare enligt Svenska Livräddningssällskapet
  • Dokumenterad erfarenhet och kunskaper inom utbildning/lärande/pedagogik
  • Vana och erfarenhet av tala inför grupp, föreläsningar och representation
  • Dokumenterad erfarenhet från att leda, planera och genomföra projekt/processer
  • Erfarenhet av budgetansvar
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Meriter

• Utbildad Poollivräddare enligt Svenska Livräddningssällskapet
  • Erfarenhet från att ha jobbat inom ideell verksamhet

Vi erbjuder

Ett vikariat på 100 %, med start mitten av januari 2019 och till 31/1 2020. En roll med möjlighet att utvecklas, utmanas och stretchas och där du får vara med på en spännande utvecklingsresa för Svenska Livräddningssällskapets organisation. Hos oss arbetar vi med både hjärta och hjärna! Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete där vinsten består av verksamhet och inte alltid kronor och ören.

Skicka din ansökan till info@sls.a.se senast 15 november ange ”områdesansvarig simkunnighet” i ämnesraden. Ansökan ska innehålla ett personligt brev och CV, båda på svenska och helst i samma fil.Svara gärna på frågorna nedan i det personliga brevet:

• Vad i tjänsten tycker du är intressant och vad skulle vara utvecklande för din del?
  • Vilka av dina erfarenheter och kunskaper vill du använda dig av i arbetet inom den utlysta tjänsten?

Vid frågor om tjänsten

Områdesansvarig Annica Karlsson. 08-120 102 46, annica.karlsson@sls.a.se