​De vann Svenska Mötespriset 2018!

I går kväll hyllades de anläggningar som inspirerar andra att tänka i nya banor när Svenska Mötespriset delades ut under en galamiddag på The Steam Hotel i Västerås.

Svenska Mötens vd Sylvia Nylin kommenterar priset så här: - Vi vill lyfta fram och synliggöra anläggningar som gör det där lilla extra för sina kunder, personalen och miljön. Syftet är att inspirera och lära av varandra och sätta strålkastarljuset på alla initiativ som inte alltid får den uppmärksamhet de förtjänar.

Vinnarna av Svenska Mötespriset 2018 är:

Årets Miljöinitiativ - Grand Hotel i Lund
Årets Mötesrum - Citykonferensen Ingengörshuset, Stockholm
Årets Nytänkare - Yasuragi, Saltsjö-Boo
Årets Mötesbokare - Linda Asplund & Linnea Höglund,World Trade Center, Stockholm
Årets Medlem – Brösarps Gästgifveri, Brösarp
Årets Mötesplats –  Hotel Skeppsholmen,Stockholm
Årets Slussare - delas av Marstrands Havshotell, Marstrand och World Trade Center, Stockholm

Läs vinnarmotiveringarna på www.svenskamoten.se/de-vann-svenska-motespriset-2018

Syftet med priset är att sätta strålkastarljuset på de många initiativ som sker inom mötesbranschen och som inte alltid uppmärksammas. Tanken är också att medlemmarna inom Svenska Möten ska inspireras av varandra och uppmuntras till att aktivt jobba med hållbarhetsfrågor.

Juryns ordförande är Svenska Mötens vd Sylvia Nylin. Den övriga juryn består av Jonas Siljhammar, vd på Visita, Ragnar Unge, vd på Svanen, mötesevangelisten Micke Darmell, samt Svenska Mötens ledningsgrupp: Marianne Heidenberg, Jannis Norén Karas och Bibi Rydbacken, som även är projektledare för priset.

Till Årets Mötesrum, Nytänkare och Miljöinitiativ har anläggningarna själva fått skicka in sina bidrag och det är dessa tre kategorier som juryn bedömer.

Priset delades ut under Svenska Mötens årsmöte på The Steam Hotel i Västerås den 7 maj, 2018.

• svenska möten
  • svenska mötespriset