Bengt Jönsson ny förbundschef för Simförbundet

I samband med förra årets organisationsutredning fastställde Svenska Simförbundets styrelse att generalsekreterartjänsten skulle omvandlas till en ny förbundschef med ett bredare och utökat ansvar.

Styrelsen beslutade vid sitt sammanträde den 25 februari att tillsätta Bengt Jönsson som förbundschef för Svenska Simförbundet.

Nuvarande generalsekreterare Jan Olsson lämnar sitt uppdrag den 31 mars. Bengt Jönsson kommer att tillträda som förbundschef i mitten av april.

- Vi är mycket glada över att vi i Bengt Jönsson rekryterat en mycket kompetent person med gedigen simidrottsbakgrund till vår operativa verksamhet. Bengt Jönsson har dokumenterade erfarenheter inom ekonomi, kommersiella marknadsfrågor, internationellt arbete och är en stark arbetsledare. Det är egenskaper som behövs hos vår nya förbundschef, säger Sven von Holst, ordförande, Svenska Simförbundet.

För ytterligare kommentarer kontakta Bengt Jönsson, tel 070-658 12 58 eller Sven von Holst, tel 010- 467 17 46.