Svenska Hus köper industrifastighet i Stockholm

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2016 15:51 CET

Svenska Hus har idag den 1 februari förvärvat fastigheten Stockholm Skutkrossen 14. Fastigheten ligger i Vinsta Företagsområde, beläget 15 km nordväst om Stockholm och knyter an till E18 respektive E4/E20.

Företagsområdet har en varierad karaktär av småindustri, handel, skolor och gränsar mot bostadsbebyggelse.

Fastigheten på totalt ca 3 300 kvm är en industrifastighet med huvudsakligen markplanslager samt tillhörande 3-våningsbyggnad med kontor. Byggnaden är uppförd i omgångar mellan 1960 och 2011. Ca 1 000 kvm är idag vakanta lagerytor.

”Fastigheten i Vinsta har stor potential för fortsatt utveckling och tillgängligheten till området kommer att bli mycket bra när trafikleden Förbifart Stockholm är klar.säger Niklas Gahm, Regionchef på Svenska Hus i Stockholm.

För mer information:

Niklas Gahm, Regionchef

niklas.gahm@svenskahus.se

010 - 603 93 40

SVENSKA HUS driver fastighetsverksamhet i Stockholm, Göteborg och Skåne. Vi förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar projekt och förvaltar på traditionellt sätt. Hyresintäkterna 2015 uppgick till 420 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till ca 5 Mdr. Svenska Hus ingår i Gullringsbokoncernen där också MVB, Wangeskog Hyrcenter, Torslanda Entreprenad och Forestry Skogsrörelse ingår. Huvudkontoret ligger i Göteborg.

Kommentarer (0)