Designmöbler på auktion till förmån för Ung Svensk Form under Swedish Design Goes Milan

Idag startar en unik auktion – kallad Welcome To Our Table – på auktionssidan Lauritz.com med 24 stolar och andra produkter som ingår i utställningen Swedish Design Goes Milan – In Real Life under möbelmässan i Milano. Besökare världen över, både på plats i Milano eller hemma vid datorn, kan mellan den 8 och 23 april lägga bud på stolar, glas och tallrikar från bland andra Luca Nichetto, Claesson Koivisto Rune, Thomas Bernstrand, Monica Förster och Alexander Lervik.

Lauritz.com och Svensk Form samarbetar långsiktigt kring utmärkelserna Design S och Ung Svensk Form och hela behållningen av auktionen Welcome To Our Table tillfaller projektet Deadline inom Ung Svensk Form. Deadline riktar sig till unga formgivare och syftar till att bredda rekryteringen till designhögskolorna samt att öka mångfalden bland studenterna. Lauritz.com efterskänker alla provisioner och avgifter till det välgörande ändamålet.

Förutom välgörenhetsauktionen lägger Lauritz.com ut en parallell auktion med alla utställningsobjekten i Swedish Design Goes Milan – In Real Life, med designer som Form Us With Love, Nina Jobs, Lith Lith Lundin, Matti Klenell och Monica Förster.

Se välgörenhetsauktionen för föremålen runt bordet och i dukningen i Welcome To Our Table.

Se designföremålen som finns med i auktionen för utställande designers i Swedish Design Goes Milan – Designers.

Swedish Design Goes Milan – In Real Life är ett samarbete mellan Business Sweden, Visit Sweden och Svensk Form.

swedishdesigngoes.com
ungsvenskform.se

Svensk Form är en aktiv medlemsförening för privatpersoner, företag och yrkesverksamma inom form, design och arkitektur. Föreningen grundades 1845 som Svenska Slöjdföreningen och har sedan dess främjat svensk design i Sverige och utomlands.