​Svenska designsatsningen HEMMA Gone Wild på Dezeens topplista i Milano

Pressmeddelande   •   Apr 05, 2019 10:40 CEST

Nästa vecka äger årets stora designhändelse rum i Milano. Mitt i designdistriktet Brera visas den svenska utställningen HEMMA Gone Wild mellan 9 och 14 april. Utställningen har nu uppmärksammats av Dezeen, ett av världens mest inflytelserika designmagasin, på deras topplista "15 exhibitions and installations not to miss at Milan design week 2019".

HEMMA Gone Wild, kurerad av Joyn Designstudio, följer upp förra årets utställning HEMMA - Stories of Home med en suggestiv och naturinspirerad miljö som lyfter fram svenska produktnyheter och Sverige som designland. Instagramkontot @hemmagonewild fungerar som officiell utställningskatalog.

Här kan du se hela topplistan

Är du på plats i Milano nästa vecka?

Välkommen på pressvisning:

Pressvisning: 8 april kl.14.00-19.00 (anmäl dig till laurenebreas@14septembre.com)
Daglig fika för press: 9-12 April 10.00-11.30
Invigning: 9 april kl. 19.00-22.00
Utställningsperiod: 9-14 april, öppet dagligen 09.30-19.00
Plats: Via Solferino 15, Brera, Milano

Medverkande företag:

HDK och Ung Svensk Form deltar med stöd från Göteborg & Co.

Samarbetspartners:
Stockholm Furniture & Light Fair / Stockholm Design Week / Stockholms Auktionsverk / Lauritz.com / Svenska ambassaden i Italien

Bakom utställningen står Designprogrammet Swedish Design Moves, som är regeringens satsning på Sverige som designdestination. Visit Sweden driver projektet i samarbete med Svensk Form, ASFB – Association of Swedish Fashion Brands/Swedish Fashion Council, Sveriges Arkitekter och TMF (Trä- och Möbelföretagen).

Kommentarer (0)

Kommentera