Dansens frågor under lupp

Imorgon arrangerar Svensk Scenkonst en nationell danskonferens för professionella dansverksamma i hela Sverige. Intresset från branschen är stort: - Dansens position som konstform och dess organisation behöver diskuteras mer i takt med ett ökat intresse och vi vill erbjuda en plattform, säger Ulrika Holmgaard, VD för Svensk Scenkonst.

Dansen är den genre som vinner allt större intresse på det regionala planet och som finns med i ökande grad i de regionala kulturplanerna. Det är i sig positivt. Frågan vi ställer oss är HUR dansen expanderar. Vilka är det som får uppdrag? Vilken slags dans presenteras barn och unga?

Den 25 januari anordnar Svensk Scenkonst genom sitt danschefsnätverk en nationell danskonferens för alla professionella dansverksamma.

Konferensen äger rum på Dieselverkstaden, Marcusplatsen 17 i Sickla
den 25 januari kl. 11.00 – 16.00