Nytt avtal klart för landets teateranställda

I natt träffades avtal mellan arbetsgivarorganisationen Svensk Scenkonst och Teaterförbundet om ett nytt treårigt kollektivavtal för anställda vid landets teatrar. Avtalet innebär löneökningar i nivå med arbetsmarknaden i övrigt. Pensions- och sjuklönevillkoren förbättras och särskilda satsningar görs även för teknisk och administrativ personal. - Vi är mycket nöjda med att vi nu träffat ett för båda parter rimligt och bra avtal. Vi har under resans gång fört konstruktiva diskussioner och även enats om att under avtalsperioden ta oss an ett antal viktiga framtidsfrågor; säger Svensk Scenkonsts förbundsdirektör Sture Carlsson i en kommentar. SVENSK SCENKONST För ytterligare information kontakta Sture Carlsson, tfn 070-577 86 21 Björn Karlsson, tfn 070-848 32 84