​Svenskt Kosttillskott inleder samarbete med CrossFit-atlet

Svenskt Kosttillskott fortsätter att värva idrottare till sitt sponsorteam och uppgraderar nu med elitidrottaren Lukas Högberg, topp 20 i världen inom CrossFit. Har du inte hört hans namn tidigare kommer du garanterat att göra det i framtiden.

Webbutiken Svenskt Kosttillskott AB uppgraderar nu sitt sponsorteam med ytterligare en elitidrottare; Lukas Högberg. Lukas är framgångsrik inom CrossFit och är nu topp 20 i världen. CrossFit är just nu en trendig träningsform som innefattar både styrketräning och kondition. Högberg tog bland annat silvermedalj i EM förra året och tränar nu hårt för att vinna ny mark. Sponsorsamarbetet hjälper honom på vägen med kvalitativa kosttillskott.

- Jag ser det som ett genuint samarbete och känner mig väldigt stöttad på många plan, så att jag kan lägga ner mer tid på träningen och leva min dröm om att bli bäst. Det känns tryggt att företaget är svenskt och erbjuder kvalitativa produkter, säger Lukas Högberg.

Svenskt Kosttillskott ser ljust på samarbetet och välkomnar Lukas till teamet som en mycket trovärdig atlet med framtiden för sig. Lukas kommer att representera företaget och dess produkter i marknadföring och olika events.