Nordens största konferens om hållbart samhällsbyggande tillbaka i höst

Nordens största konferens om hållbart samhällsbyggande tillbaka i höst

Den 24-25 oktober 2018 hålls konferensen Building Sustainability för fjärde gången. Konferensen är Nordens största om hållbart samhällsbyggande och omkring 1000 deltagare från hela samhällsbyggnadssektorn förväntas delta.

Årets teman är hållbarhet inom fastighetsutveckling, nybyggnation, renovering, energi och stadsutveckling. Under två dagar lyfts utmaningar och lösningar genom hela samhällsbyggnadsprocessen, från planering och byggnation till förvaltning.

- Min förväntan är att deltagarna ska känna att de är i händelsernas centrum där den färskaste kunskapen och de senaste spaningarna finns, säger årets moderator Per Ankersjö.

63 talare är redan bekräftade och fler kommer att presenteras under våren. Svante Axelsson, nationell samordnare för Fossilfritt Sverige och Monica von Schmalensee, ordförande för regeringens råd för hållbara städer och arkitekt och partner på White Arkitekter är två av dem vi kommer att se på scen.

Utöver de många spännande föreläsningarna är konferensen också en viktig mötesplats där deltagarna får träffa såväl branschkollegor som ledande experter och beslutsfattare från hela landet.

- Det unika med Building Sustainability är nätverkandet med människor från både den privata och offentliga sidan som delar intresset för hållbarhet och samhällsbyggnad, säger Per Ankersjö.

Building Sustainability 18 arrangeras av Sweden Green Building Council och Stockholms stad och äger rum på City Conference Centre i Stockholm.

För mer information, kontakta någon av konferensens projektledare:
Evelina Strandfeldt, evelina.strandfeldt@sgbc.se eller 08-599 294 33
Emma Borggren-Franck, emma.borggren-franck@stockholm.se eller 08-508 289 23