Exotiska Swedish Lapland på Vildmarksmässan 11-14 mars

Foto: Anna Hagvärn

Destinationen Swedish Lapland finns med som utställare på Vildmarksmässan i Älvsjö 11-14 mars. Här kan man hitta äkta naturupplevelser som exempelvis fiske i Jockfall och Byske, spaupplevelser i Tärendö, vandring längs Kungsleden, exotiska bastubad vid Kukkolaforsen, Löjromsafari i Kalix och mycket, mycket mer.

När du blir hungrig kan du besöka mässans Vildmarkscafé för att ta del av the Taste of Swedish Laplands meny. Där kan du hitta bland annat Vildmarkswok eller varför inte prova Tapas á la Swedish Lapland.

Testa dina kunskaper om norra Sverige i montern och tävla om ett presentkort på 5.000 kronor för valfri upplevelse i Swedish Lapland.  På lördagen utses vinnaren i fototävlingen. På www.swedishlapland.com kan du läsa reseberättelsen från förra årets vinnare Monica Olsson, när hon besökte Abisko.

För mer information kontakta: Annica Öhman, Marknadsansvarig Swedish Lapland Tourism, 070-5281108

Lista på samtliga utställare i Swedish Laplands monter hittar du på: http://www.swedishlapland.com/se/Hem/Deltagare/

besök:

www.swedishlapland.com

www.vildmarksmassan.se

Gå med i Facebookgruppen: www.facebook.com/swedishlapland

• skellefteå
  • kiruna
  • kungsleden
  • piteå
  • stf
  • svansele

Swedish Lapland Tourism är en organisation byggd på ca 500 medlemmar i turistnäringen i Norrbottens län samt i Skellefteå kommun. Kommunerna har delegerat besöksnäringsfrågor till tio destinationsorganisationer. Swedish Lapland används som varumärke i marknadsföringen för turism i norra Sverige.
Verksamheten finansieras delvis av EUs strukturfonder åren 2008-2010.