Swedish Lapland hade kraftig ökning i turiststatistiken i september!

Turistchef Jan-Erik Jaensson (Foto: Fredrik Broman/HumanSpectra.com) SCBs siffror för september bekräftar attraktionskraften hos destinationen Swedish Lapland. Ökningen i antalet gästnätter är 14,7% för september månad, jämfört med rikets 5,7%. De utländska gästnätterna ökade med fantastiska 25% jämfört med rikets 10,2%. Konkurrensfördelarna hos Swedish Lapland består med den fortsatta ökningen av antalet gästnätter, för 26:e månaden i rad! Det händer mycket i Norrbottens län, med exploatering av gruvor, utbyggnad av IKEA mm, men även inom besöksnäringen som ständigt ökar. - Jag är inte överraskad över den fortsatta ökningen eftersom vi har unika upplevelser både för privatpersoner och för mötesindustrin. Det intryck som våra besökare tar med sig hem efter några dagar i Swedish lapland är oförglömliga, säger turistchefen Jan-Erik Jaensson. Det finns få destinationer på jorden som kan erbjuda en sådan variation i kontraster som vi kan göra här i Swedish Lapland. Vi har ordentlig vinter, solsäker sommar (vinnare i solligan tre av sex år), norrsken och midnattssol, för att nämna några fenomen i naturen som vi gör affärer på, säger Jan-Erik Jaensson. För mer information: Jan-Erik Jaensson: 070-5182090 jan-erik@swedishlapland.com Är i Stockholm måndag 5 november för att diskutera den beslutade satsningen med direktcharter från London till Kiruna i vinter. SAS är flygbolag och Discover the world är turoperatör för resorna. se mer på: http://www.swedishlapland.com/en-GB/flash/start.aspx