Kundernas begär en guldgruva!

Ett år efter lanseringen tar Swinx ScanLev ytterligare ett stort steg framåt. I höst lanseras version 2.0 av fakturahanteringsprogrammet späckat med nyheter.
- Tack vare alla de tips och idéer vi fått in från våra användare vet vi mer om vad man vill ha och hur man vill hantera fakturor i företagen, berättar Per-Åke Aronsson, utvecklingsansvarig för Swinx ScanLev. Väldigt mycket av detta har vi tagit till oss, utvärderat och omsatt i praktiken i form av de nya funktioner som kommer i höstens stora uppdatering...

Användarna och deras önskemål en guldgruva
- Vi har försökt att aktivt stimulera våra användare att komma med synpunkter kring programmet, dess funktioner och innehåll, berättar Aronsson vidare. I takt med att kundstocken ökar får vi in fler och fler tips, och i en hel del fall är dessa samstämmiga. Därigenom får vi bättre underlag kring var vi ska satsa våra utvecklingsresurser.
- Till exempel har ett återkommande önskemål varit att man vill förenkla och snabba upp konteringar. Det har vi löst med hjälp av "Konteringsmallar", en av de stora nyheterna. Vidare har många efterfrågat förbättrad överblick för fakturor knutna till ett visst projekt, så därför kommer även denna möjlighet som en nyhet i höst.

Gula notislappar
- Jag måste kunna göra tydliga noteringar på fakturan till den som ska attestera, sa en dam på ekonomiavdelningen hos en av våra kunder, berättar Björn Serenhov som arbetar med försäljning av Swinx ScanLev. Jag visade den noteringsfunktion som redan fanns i programmet, men den var inte tillräckligt tydlig enligt henne.
- Vi har lyssnat även på detta och i höst lanserar vi "Notisar" i programmet. Med hjälp av den nya funktionen kan man helt enkelt sätta gula, elektroniska notis-lappar på varje faktura för att uppmärksamma mottagaren på vad som kan vara extra viktigt att kontrollera.

Kostnadsfri uppdatering
Som vanligt kommer alla befintliga kunder att få tillgång till den nya versionen med alla dess nyheter helt utan extra kostnad i och med att man har serviceabonnemang på produkten. Förutom de nämnda nyheterna kommer man även att få enkel integration med Excel, intelligent datumkontroll, momsautomatik och förbättrade möjligheter att skriva ut fakturor samt en hel del andra förbättringar..!

• notis

För programutvecklingen av Swinx-produkterna svarar Malmö-företaget Trendator AB, startat 1987. Efter att under många år ha verkat i huvudsak som återförsäljare inom IT-branschen valde man 1999 att satsa aktivt på egen programutveckling. Första programmet Swinx Tid lanserades 2000 och har idag närmare 3000 användare. Swinx ScanLev lanserades hösten 2009 och ScanLev lite vintern 2009. Swinx ScanLev kan kopplas till ekonomisystemen Visma Administration, Visma Compact och Mamut Enterprise