Nytt affärssystem förbereder för tillväxt

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2019 08:30 CEST

Efter omfattande förberedelser lanserade SydGrönt nyligen ett nytt ERP-system, Bison från Orango. IT-satsningen är en del i företagets förberedelse för vidare expansion och för att möta kunders krav på ökad automatisering.

-SydGrönt har en komplex struktur med många odlare, hanterar stora volymer och har många skräddarsydda lösningar. Vi är inne i en expansiv och händelserik fas. Den nya IT-plattformen gör det möjligt för oss växa och möta nya krav på märkning och andra krav relaterat till en ökad automatisering inom livsmedelsbranschen, säger Sara Berger, VD på SydGrönt.

-Vi är glada för den lyckosamma driftsättningen vi har haft på SydGrönt. Vi har ångan uppe inom frukt och grönt då detta är det tredje projektet vi driftsätter inom en period på 1 år i branschen. Bison som system i kombination med erfarenheten av branschen ger stora fördelar och möjligheter i SydGrönts verksamhet, säger Emil Pennlöv, projektledare på Orango.

För mer information:

VD SydGrönt Sara Berger,0768-462042, sara.berger@sydgront.se

Presskontakt Orango Fredrik Roos, 0760-019876, fredrik.roos@orango.se

SydGrönt är Sveriges största leverantör av svenskproducerad frukt och grönsaker och ägs av ett 80-tal sydsvenska odlare. SydGrönt bildades år 1992 med säte i Helsingborg, Skåne.

Orango är affärskonsulter som digitaliserar verksamhetsprocesser genom att implementera och utveckla affärssystem och kompletterande IT-lösningar.

ett 80-tal sydsvenska odlare. Kvalitet och hållbarhet är ledstjärnor i organisation och samtliga

Kommentarer (0)

Kommentera