Ännu fler möjligheter till kompetensutveckling – oavsett plats!

Ännu fler möjligheter till kompetensutveckling – oavsett plats!

Den ökande komplexiteten i vårt samhälle skapar stora möjligheter men också utmaningar. Att hantera komplexitet kräver ett sunt, effektivt och visionärt ledarskap oberoende av om du leder en verksamhet, ett projekt eller dig själv. Det kräver även att kontinuerligt se till att all personal har den kompetens som krävs för att hantera morgondagens komplexitet.

Syntell Academy är vårt varumärke och kunskapshus för livslångt lärande inom Systems Lifecycle Management. Vi förmedlar kunskap genom att kombinera gedigen praktisk erfarenhet med solid teori presenterat på ett lättillgängligt sätt.

Sedan starten av Syntell har vi försett marknadens ledande organisationer, inom offentlig och privat sektor, med traditionell klassrumsundervisning. Nu har vi kompletterat vårt erbjudande med kompetensutveckling online – ett perfekt alternativ för den som vill utbilda sig i egen takt – oavsett plats.

Våra utbildningar kan levereras som en serie online-kursmoduler i videoformat. En kurs består typiskt av 10 kursmoduler om cirka 20 minuter. En kursmodul består av själva videon, presentationen digitalt och ett quiz. Lärare finns också tillgängliga under kursen för frågor per e-mail.

För att öka inlärningen använder vi oss av mixad pedagogik, dvs en online-kurs kompletteras med en endags-workshop för att omsätta teorin i praktiska övningar.

Utöver våra kurser med inspelade videomoduler, håller vi även våra två- och tredagarsutbildningar på distans live via länk, inom alla våra tjänsteområden:

• Verksamhetsutveckling
  • Systems Engineering
  • Kravhantering
  • Konfigurationsledning
  • Integrerat Logistikstöd (ILS).

Oavsett kurser nyttjar vi de främsta utbildarna inom respektive som kombinerar teoretisk kunskap med gedigen erfarenhet för att du ska kunna omsätta kunskapen i din vardag.

Syntell utbildar på svenska och engelska, i Sverige, Norden och internationellt. Kunder spänner över industri, myndigheter och offentlig förvaltning. Ett aktuellt exempel är EU-organisationen Frontex, som Syntell denna vecka skall utbilda inom Acquisition and Through-Life Management! Kunden efterfrågade utbildning anpassad för sin organisation på plats i deras kontor – men också möjligheten att kunna genomföra utbildningen på distans.

Vi erbjuder våra distansutbildningar både som öppna kurser och företagsanpassade kurser. Tillsammans med våra kunder sätter ihop kompletta utbildningsprogram, från introduktionsutbildningar till fördjupning och certifiering. För våra öppna kurser läser du mer på respektive kurssida:

För företagsanpassade kurser ber vi dig kontakta oss, så kan vi återkomma med en offert.

Vill du veta mer om vilka möjligheter du har att kompetensutveckla dig själv och/eller dina anställda? Kontakta oss på training@syntell.se så berättar vi mer!

På Syntell Academy har vi samlat all den kunskap och erfarenhet vi byggt upp sedan starten av Syntell. Vi sätter stor ära i våra utbildningar då detta är ett viktigt redskap för att lyfta en verksamhets förmåga. Vi mixar teoretisk kunskap med praktisk erfarenhet och har givetvis inte tummat på den pedagogiska kvaliteten. Vår pedagogik ger dig en djup kunskap och förståelse som du sedan direkt kan använda i ditt arbete.

Är du kanske chef och vill utbilda ett större antal deltagare? Kontakta oss på training@syntell.se.

*Vår unika Summer School som hålls för 22a året på Utö är en In-Real Life-kursupplevelse som inte låter sig köras on-line. Läs mer här!