Ny skräddarsydd kursserie - Systems Engineering, Configuration Management och Requirements Engineering

Arbetar du med att skapa, kravställa, förvalta och utveckla komplexa tekniska system?

För dig som arbetar med att skapa, förvalta eller utveckla tekniska system, med livscykelhantering, konfigurationsledning eller kravutveckling så arrangerar vi en serie på tre skräddarsydda kursdagar den 9, 10 och 11 april! Du väljer själv om du vill gå 1, 2 eller 3 dagar!

De tre heldagskurserna Systems Engineering (SE), Configuration Management (CM) och Requirements Engineering (RE) är fristående kurser men de hänger ihop metodmässigt.

Det finns således en pedagogisk poäng att gå alla tre dagarna - såväl för dig som för hela ditt team! Missa inte våra förmånliga rabatter för dig som väljer att gå mer än en dag (se mer info nedan).

Varmt välkommen önskar vännerna på Syntell & Edlegio!

Systems Engineering & Lifecycle Management (9 april)

Du får en översikt av de grundläggande begreppen, processerna och metoderna inom Systems Engineeering. Aktiviteterna som används för att översätta behov till krav och arkitekturbeskrivningar som underlag för implementering beskrivs utförligt. Vi går igenom hur systemelement integreras, verifieras och valideras med betoning på hur vi under utvecklingsarbetet utvecklar rätt system.

Kursen Systems Engineering & Lifecycle Management består av en onlinebaserad introduktion samt en klassrumsbaserad kursdag som du genomför på plats den 9 april i Stockholm.

Läs mer om kursen och anmäl dig här!

Configuration Management (10 april)

På grundkursen Configuration Managementi Stockholm den 10 april lär du dig begrepp och ansvarsområden och får många goda exempel på hur du tillämpar Configuration Management för att lyckas med komplexa systemutvecklingsprojekt utifrån ett system- och livscykelperspektiv.

Kursen består av två delar: onlinebaserade förstudier samt en praktiskt inriktad kursdag i helklass den 10 april.

Läs mer om kursen och anmäl dig här!

Requirements Engineering (11 april)

Kursen Requirements Engineering den 11 april i Stockholm adresserar utmaningen med kravutveckling och kravhantering på ett övergripande sätt som är enkelt att ta till sig. Du lär dig mer om definitioner, termer och begrepp samt en verktygslåda som rustar dig för ett strkturerat och framgångsrikt arbete med krav.

Även denna kurs består av två delar: en onlinebaserad introduktion samt en praktiskt inriktad kursdag i helklass den 11 april.

Läs mer om kursen och anmäl dig här!

Obs! Välj om du vill gå 1, 2 eller 3 kursdagar - förmånliga rabatter!

En kursdag → 7.900 kronor exklusive moms (ordinarie pris)

Två kursdagar → 13.800 kronor exklusive moms (2.000 kronor i rabatt)

Tre kursdagar → 18.900 kronor exklusive moms (4.800 kronor i rabatt)

Välkommen!