Megastar

Tallink utökar biljettförsäljningstiden online för Shuttlefärjorna Star och Megastar till 45 minuter före avgång

Från och med lördag den 1 september kommer resenärer att kunna köpa biljetter till Tallink Grupps Shuttlefärjor Star och Megastar online och via Tallinks mobilapp upp till 45 minuter före avgång. Hittills stängde biljettförsäljningen på nätet och via appen för Shuttlefarjorna samt för rederiets andra fartyg, en och en halv timme före avresan.

Förändringen för online- och mobilbiljettförsäljning kommer att vara en välkommen nyhet för passagerare som reser på Tallinks Shuttlefärjor på rutten Tallinn-Helsingfors. Syftet med förändringen är att ge kunderna fler alternativ och större handlingsfrihet.

-I en allt snabbrörligare värld märker vi att det finns efterfrågan på fler alternativ att köpa biljetter även omedelbart före avresan, särskilt på vår Tallinn-Helsingfors rutt. säger Paavo Nõgene, vd Tallink Grupp och tillägger:

-Förändringen behöver dock inte innebära att våra Shuttle kunder nu ska göra sina biljettköp i sista minuten. På de mest populära avgångarna kan detta innebära att du kan bli utan biljett, betala ett högre pris eller att du får färre val gällande reseklasser. Men det är definitivt bra att veta att om du har en situation där du behöver köpa en biljett i sista minuten, så kommer du kunna göra det enkelt online, säger Paavo Nõgene.

Möjligheten att köpa biljetter 45 minuter före avresan på nätet och via mobilappen kommer att vara tillgänglig för Tallinks Shuttle-färjor Star och Megastar och gäller för samtliga passagerare med eller utan bil. Passagerare kommer även fortsättningsvis att kunna köpa biljetter i färjeterminalen upp till 30 minuter före avgång, d.v.s. tills incheckningen för respektive avgång stängs.

AS Tallink Grupp är det ledande serviceföretaget inom passagerar- och lasttrafik på Östersjön. Rederiet har en flotta på 14 fartyg som trafikerar på sex linjer under varumärkena Tallink och Silja Line. AS Tallink Grupp har 7200 anställda i Estland, Finland, Sverige, Lettland, Tyskland och Ryssland. Under 2017 reste 9.7 miljoner passagerare med fartygen och rederiet transporterade närmare 365 000 fraktenheter.

Katri Link

Kommunikationsdirektör, Tallink Grupp Talesperson för Tallink Grupp +372 5304 2121