Med Telavox nya tjänst Flow Nordic kan du gå från tio leverantörer till bara en.

Så förenklas kommunikationen med kunder och kollegor så in i Norden

Telavox har siktat mot att erbjuda alla tjänster i Norden och expanderar till Finland för att bli gränsöverskridande och sluta cirkeln med fyra nordiska länder. Effektivitetsvinsterna för företag som väljer tjänsten Flow Nordic är stora.

– Företag jag träffar har upp till tio olika leverantörer och appar för deras företagskommunikation. De har ofta en växel, ett serviceavtal och en operatör i varje land. Med Flow Nordic minskas detta till en leverantör och ett gemensamt avtal, säger Viktor Sandgren, chef för storkundsenheten på Telavox.

För användaren betyder det att alla kollegor finns tillgängliga i en enda app.

– Du och dina medarbetare ser om kollegorna i Helsingfors är ute på lunch, tränar eller är tillgängliga. Flow Nordic samlar samtliga i Norden i en app där alla kan samarbeta och nätverka genom samtal, chatt och video var ni än befinner er. Samtalen inom företaget är kostnadsfria, fortsätter Viktor.

Telefoni- och kommunikationstjänster blir ett bekymmer mindre. På kort tid är man klar och installerad utan höga kostnader och långa avtalstider. Dessutom undviker man andra isolerade lösningar.

– Nu kan du som it-ansvarig sköta all administration och lägga till fasta och mobila telefonnummer till din personal i Bergen, Odense och Åbo från en enkel webbsida var du än befinner dig. Självadministration i kombination med användarvänlighet är unikt inom telekombranschen och mycket attraktivt för storbolag, säger Viktor.

Tips för ännu bättre kommunikation:

Följ upp statistikenFå koll på hur företagets telefonköer mår och vässa kundservicen genom att följa upp svarsstatistik.

Chatta ännu merKommunikationen är viktig del i ett framgångsrikt företag. För att ta tillvara på kompetensen över landsgränserna underlättar det att skapa chattgrupper för att utbyta idéer och ge varandra input.

Dela på inkommande samtalNär kollegorna i Oslo tar paus kan medarbetarna i Stockholm hjälpa till att svara. Med en gemensam växel förbättrar du servicen.

Uppgradera internkommunikationenSlopa bloggen på intranätet och starta chattrum där alla kollegor i Norden får en notis och nås av nyheten samtidigt.

Läs mer om hur Flow Nordic kan hjälpa ditt företag.
Mer om Telavox hittar du här.