Telavox listas som ett av Europas, Mellanösterns och Afrikas snabbast växande teknologibolag

It-bolaget Telavox rankas som ett av de mest snabbväxande teknologiföretagen i Deloittes lista Technology Fast 500 EMEA. Henrik Thorvinger, chef för avdelningen Product & Development på Telavox, är glad över rankingen och menar att planen är att fortsätta växa.

- Det är självklart superkul att bli rankad som ett av de snabbast växande teknologiföretagen i EMEA. Nu ska vi fortsätta växa. Under det senaste året har vi fördubblat avdelningen Product & Development och vi planerar att göra detsamma nästa år. Vi jobbar just nu med att skapa en global tjänst och en ännu bättre användarupplevelse för våra kunder. Det kräver mer resurser.

Vilka faktorer har bidragit till Telavox snabba tillväxt? Vad är hemligheten?
- Vi bygger våra produkter själva från grunden och kompromissar inte genom att ta in konsulter. Vi kontrollerar hela utvecklingskedjan och lägger störst fokus på användarupplevelsen. Det tror jag är en anledning till att vi har lyckats. Sedan har vi länge haft en tydlig och stark vision som alla på företaget är överens om. Våra tjänster ska alltid vara enkla och relevanta för användaren, säger Henrik.

Med en sammanlagd tillväxt på 260 % de senaste fyra åren hamnar Telavox på plats nummer 418. Totalt finns 37 svenska bolag på Deloitte Technology Fast 500 EMEA.

Läs mer om Deloitte Technology Fast 500 EMEA