Ännu ett prestigefullt pris för Telavox - nu som Sydsveriges främsta entreprenörer

Av hundratals företagsprofiler utnämndes Telavox igår kväll till södra Sveriges främsta entreprenörer i EY:s entreprenörsutmärkelse EY Entrepreneur Of The Year. En prestigefull utmärkelse som leder till Sverigefinal i Stockholm.

Till slut hade juryn valt ut tio skånska framgångsrika företag som tävlade om titeln på Hipp och galan slutade med att Telavox fick ta emot den fina glaspokalen.

- Vi är jätteglada över utmärkelsen. Och det känns alltid extra kul när det stod emellan så starka o innovativa medtävlande. Jag vill även rikta ett stort tack till våra medarbetare som gjort detta möjligt, säger Alexander Wachtmeister da Silva, delägare och en av Telavoxgrundarna.

Vinnarna från Sydsverige kommer nu att möta vinnarna i de övriga fem regionfinalerna när Sverigefinalen i Stockholms stadshus går av stapeln den 25 januari. Den nationella huvudprisvinnaren får sedan representera Sverige i världsfinalen i Monte Carlo i juni, där entreprenörer från fler än 60 länder gör upp om titeln som världens främsta entreprenör.

– Alexander och Viktor har legat i framkant inom sitt gebit ända sedan den där förfesten i Lund. Med en långsiktig och stabil organisk tillväxt samt bra lönsamhet har Telavox skaffat sig goda förutsättningar att fortsätta utmana jättarna i branschen. Alexander och Viktor är mycket värda vinnare och jag kommer följa deras framfart med stor spänning, säger Mia Rolf, juryordförande.

Juryns motivering löd:

Genom att aktören hela tiden lever med sin vision och har en affärsidé som legat i framkant från start och utvecklats med tiden, visar aktören att genom teknikutveckling går det att utmana de stora bjässarna. Via stadig och långsiktig organisk tillväxt och mycket god lönsamhet har aktören en stark position att fortsätta utmana och vinna på marknaden!

För mer information kontakta:

Alexander Wachtmeister da Silva, Delägare och Head of partner sales på Telavox, 0708-131259, alexander.wachtmeister@telavox.se

Presskontakt: Kim Wictorin, pressansvarig på Telavox, 0720-802524, kim.wictorin@telavox.com