En avancerad telefonisttjänst i enkel förpackning

En avancerad telefonisttjänst i enkel förpackning

Förenklad layout med avancerad funktionalitet

Med Operator 2.4 vill Telavox erbjuda ett avancerat redskap för företagets samtalshantering i en enkel och användarvänlig förpackning. Nya funktioner har tillkommit, men fokus har varit på att hantera samtal så intuitivt och effektivt som möjligt. Tidigare har liknande verktyg varit relativt komplexa och krävt tid och resurser för att kunna hanteras på rätt sätt. Det ska nu bli lättare att erbjuda en komplett telefonisttjänst som inte kräver omfattande utbildning för att kunna användas effektivt.

- Vi ser en utveckling mot att fler företag vill att det ska vara enkelare även för mindre erfarna telefonister att snabbt komma igång och förbättra företagets kundservice, säger Henrik Thorvinger, utvecklingschef på Telavox.

Effektivare samtalshantering

Med Telavox Operator 2.4 kan såväl den professionella som den mindre erfarna telefonisten ta ett helhetsgrepp om företagets telefoni. Via ett pedagogiskt gränssnitt, datorns tangentbord och standardiserade kortkommandon övervakar och styr telefonisten samtal i växeln på ett enkelt sätt. Om det t ex pågår ett möte kan telefonisten koppla samtal direkt till personens röstbrevlåda eller mobiltelefon. Vid behov finns även möjlighet att svara på samtal som ringer direkt till en övervakad anknytning. Telefonisten kan chatta, skicka SMS och e-post till alla övervakade anknytningar för en förbättrad kundservice och internkommunikation.

Hantera samtal till flera olika företag

Med inbyggt sk. "multi-tenant" stöd finns möjlighet att genom tjänsten Telefonist på distans på ett enkelt sätt övervaka och hantera samtal som ska till flera olika företag. Eftersom både telefonist och respektive företag sitter i Telavox växellösning är all information om de anställda uppdaterad vilket säkerställer hög kvalitet i bemötandet av kund.