Telavox iPhone- & Android-app ger dig kontroll över dina surfkostnader utomlands

Sänkta roamingpriser ökar mobilsurfandet utomlands och därmed har behovet att få bättre kontroll på sin dataförbrukning blivit större. Detta har Telavox tagit fasta på i sin vidareutvecklade iPhone- och Android-app.

Som första mobiloperatör ger Telavox användaren möjlighet att i realtid, direkt i applikationen, se hur mycket dataförbrukning som använts utomlands. Man kan även sätta en gräns på när man vill att surfandet ska ta stopp.

- Vi vill kunna erbjuda våra kunder tryggheten med total kostnadskontroll även på utlandsresan. Att vara uppkopplad och använda sin mobil är viktigt för många och vi vill inte att det ska bli en begränsning bara för att man befinner sig utomlands, säger Henrik Thorvinger, utvecklingschef på Telavox.

Applikationen har även en förbättrad kontakthantering där företagets interna och externa kontakter finns tillgängliga direkt i telefonens kontaktbok utan att du manuellt behöver lägga till dessa. På så sätt har du alltid kontroll över vem som ringer, även om det rör sig om nya medarbetare.

- Vi såg ett problem i att våra egna anställda inte uppdaterade sina kontakter. Den vanligaste orsaken till detta är att det tar för lång tid att manuellt fylla i uppgifterna. Däremot är detta information som de flesta användare önskar att ha i sin kontaktbok. Vi ser nu till att det enda du behöver hålla reda på är ditt eget kontaktkort så får alla dina kollegor samma information, säger Henrik.

Varje användare kan direkt i applikationen hantera de viktigaste funktionerna som koppla samtal, ställa in sin hänvisning så att kollegor snabbt ser eller hör om du sitter i möte, är på lunch eller kanske åkt på semester. Som administratör har du även möjlighet att lyssna av företagets gemensamma röstbrevlådor, öppna och stänga växelns huvudnummer och - om användaren gett sitt godkännande - se var resten av arbetsstyrkan befinner sig med hjälp av GPS-positionering.

Telavox iPhone- och Android-applikation är helt kostnadsfri och laddas ner från App Store och Google Play.