Telenor får nordiskt förtroende av Stena-sfären

Återvinningsföretaget Stena Metall har ingått ett fyraårigt avtal om leverans av kommunikationslösningar från Telenor. Avtalet omfattar leverans av fast- och mobilkommunikation i Sverige, Norge och Finland. Därmed stärker Telenor positionen som ledande leverantör av nordiska lösningar.

Återvinningsföretaget Stena Metall är den äldsta verksamheten inom Stena-sfären med huvudkontor i Göteborg. Avtalet omfattar Stena Metalls verksamhet i både Sverige, Norge och Finland, samt med möjlighet att utöka även till Danmark.

– Vi är mycket glada över att Stena Metall har valt oss som leverantör av företagets kommunikation och därmed ger oss det stora förtroendet att ytterligare stärka vår position hos ett av Sveriges största familjeägda bolag. Med våra flexibla lösningar kan Stena Metall anpassa tjänsterna efter organisationens olika önskemål i hela Norden, samtidigt som de anställda kan effektivisera sitt arbete genom mobilt arbetssätt, säger Mats Lundquist affärsområdeschef Företag, Telenor Sverige.

– Stena Metall valde Telenor som leverantör på grund av deras lyhördhet för våra olika behov. Hos Telenor finns ett stort kundöra, kombinerat med ett stort telekomhjärta, och det tycker vi är en bra leverantörsanatomi, säger Henrik Andersson telefoniansvarig på Stena Metallkoncernen.

• mobilt arbetssätt
  • företagare

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget och Glocalnet. Tillsammans har de över 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på 11 304 miljoner kronor (2010) och cirka 2200 anställda. Läs mer på: www.telenor.se

Telenor-koncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele-, data- och media. Utöver mobilverksamhet på 11 marknader i Norden, Central- och Östeuropa samt Asien har koncernen 39,6 procents ägarandel i VimpelCom Ltd. med verksamhet på 10 marknader. Telenor-koncernen är en av världens största mobiloperatörer med 120 miljoner mobilabonnemang i sina konsoliderade verksamheter (Q1 2011), en årsomsättning på 95 miljarder norska kronor (2010) och cirka 32 900 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL). Läs mer på www.telenor.com