Textilia förvärvar Göteborgs Tvätt

Textilia förvärvar Göteborgs Tvätt

Textilia AB köper 100 % av aktierna i Göteborgs Tvätt och Textilleasing AB och förstärker sin ställning som ledande rikstäckande leverantör av textilservice till kunder med höga krav på kvalité och service.

Göteborgs Tvätt har funnits i Göteborg ända sedan 1949 och har idag 20 anställda. Sedan starten har verksamheten utvecklats till att idag erbjuda ett brett utbud av tjänster inom tvätt- och textilservice till hotell och restaurang samt till kunder inom industri och service.

- Göteborgs Tvätt är ett mycket välskött företag med ett gott renommé i Göteborgsregionen, säger Fredrik Lagerkvist, VD på Textilia. De tillhandahåller en utmärkt service och har ett tätt samarbete med sina kunder, något som stämmer helt överens med Textilias värdegrund. Geografiskt kompletterar Göteborgs Tvätt också Textilias nuvarande närvaro mycket bra och förstärker vår ställning som rikstäckande leverantör av textilservice. Vi ser fram emot att tillsammans med ledningen för Göteborgs Tvätt utveckla verksamheten vidare för att kunna ge våra kunder ett ännu starkare erbjudande.

Rätt partner för oss

- Vi har kommit till en punkt där bästa vägen framåt är att växa och utvecklas tillsammans med en väletablerad och resursstark partner, säger Kristofer Jaldin, VD på Göteborgs Tvätt. Jag är övertygad om att Textilia är rätt partner för oss, och att vi kommer att komplettera varandra på ett utmärkt sätt med vår starka lokala förankring i kombination med Textilias position som en marknadsledande aktör. Jag ser fram emot att ta mig an nya utmaningar tillsammans med våra medarbetare och med Textilia.

- Alltsedan vårt företag startades så har vår målsättning varit att hålla en hög servicegrad och vara lyhörda för våra kunders krav och önskemål, säger Lennart Jaldin, tidigare ägare och styrelseordförande för Göteborgs Tvätt. Genom att vara en lokal leverantör med verkligt lojala medarbetare vågar jag säga att vi lyckats med detta. När vi nu lämnar över stafettpinnen till Textilia så känner jag att den anda som vi skapat kommer att bestå.

Textilia kommer att driva verksamheten vidare i samma omfattning och i samma lokaler som tidigare. Parterna har enats om att inte offentliggöra detaljer i överenskommelsen.

Frågor besvaras av:

Fredrik Lagerkvist, VD Textilia
Tel: 073 – 852 18 61
E-post: fredrik.lagerkvist@textilia.se

Kristofer Jaldin, VD Göteborgs Tvätt
E-post: kristofer.jaldin@gbgtvatt.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ska offentliggöras enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 juli 2015, kl. 07.30