Kvalitet och miljömärkta textilier i fokus när Landvetter Airport Hotel väljer textilservicepartner

Textilia och Landvetter Airport Hotel har tecknat ett avtal om tvätt av hotell och restauranggods. För att uppfylla Landvetter Airport Hotels höga krav på kvalitet och miljömärkning har Textilia tagit fram ett unikt Fair Trade märkt sortiment som samtidigt håller extremt hög kvalitet.

”Textilservice är en enormt viktig tjänst för oss inom hotellbranschen. Vi erbjuder inte bara en säng att sova i – utan en upplevelse där kvalitet i allt ifrån mat till bäddlinne spelar en viktig roll. Att ta fram ett sortiment som inte bara håller en extremt hög kvalitet utan även är Fair Trade märkt är rätt väg att gå för oss” säger Lars-Göran Engström, Hotellchef Landvetter Airport Hotel.

Landvetter Airport Hotell har under ett antal år sökt en partner för sin textilservice.

”Vi har besökt ett antal tvätterier för att hitta rätt. Det var viktigt för oss att hitta en riktigt bra och trygg leverantör på rätt avstånd och som inte var alltför stor, något vi nu tror oss ha funnit i Textilia” fortsätter Lars-Göran.

Sortimentet består Fair Trade märkta produkter inom frotté och bäddlinne och som dessutom möter Landvetter Airports Hotells höga krav på kvalitet. Delar av bäddlinnet kommer att broderas med Landvetter Airport Hotel logga.

Uppstart för avtalet är den 1 oktober 2016 – då skall det nya sortimentet finnas på plats.

Det har varit en utvecklande process för oss på Textilia – och vi gläds åt att kunna bidra i arbetet mot ett mer hållbart samhälle. Vi arbetar dagligdags med hållbarhetsfrågor och är ett Svanenmärkt tvätteri. Att nu även kunna erbjuda ett kvalitativt sortiment för hotell med Fair Trade märkning är helt rätt väg att gå även för oss” säger Fredrik Jaldin, affärsansvarig Textilia Göteborg.

Om Landvetter Airport Hotel

Med bara 200 meter till en internationell flygplats har Landvetter Airport Hotel varit hem åt piloter från när och fjärran, förväntansfulla turister och hårt arbetande affärsresenärer sedan 1987. I kontrast till flygplatsens stress och buller erbjuder vi våra gäster en lugn och trivsam oas.

Hotellet är privatägt och förutom 186 stilrena rum, inklusive svit och familjerum, erbjuds även en mysig restaurang- och bar och 12 moderna konferens- och mötesrum. Totalt kan hotellet ta emot upp till 330 mötesdeltagare. Tack vare det strategiska läget har hotellet blivit en populär mötesplats för internationella konferenser.