Pressinbjudan: Thörner med TeamPewano lanserar unik Dakarsatsning 13/1

Välkomna att se när PEWANO XC60 RR – den nya utmanaren till framtida Dakarsegrar – täcks av. Torsdag den 13:e januari, kl. 18.00-20.00 presskonferens och VIP-kväll.

Under det pågående actionfyllda Dakarrallyt i Sydamerika har Volvos showroom i Kungsträdgården förvandlats till ett beduinläger, där Tina Thörner och Pelle Wallentheim presenterar Team Pewano och visionen med Made in Scandinavia.

Tina Thörner berättar: - Detta är den största satsningen någonsin inom Cross Country Rally i Sverige. Varmt välkomna till en häftig presentation, få träffa teamet, äta spännande mingelmat och så kan du samtidigt se Volvos utställning av de senaste modellerna.

Team Pewanos kärnvärden är jämlikhet, konstruktiv förändring, samarbete i världsklass och att våga. Teamet leds av människor som tillsammans har 134 års erfarenhet och driv inom motorsport och näringsliv. I spetsen finns ägaren och föraren Pelle Wallentheim.

Med vår slogan ”Made in Scandinavia” lägger vi fokus på att bygga ett framgångsrikt team där vi använder oss av skandinavisk kompetens och skandinaviska komponenter, säger Pelle. Vi vill även bidra till en miljöanpassad - grönare – motorsport samtidigt som vår ambition är att vara överst på podiet både i tävling och när det gäller utveckling, möjligheter och nytänk, fortsätter Pelle.

Mer info
I bifogad pdf broschyr finns mer information om Team Pewano.

För specialintervjuer:
Vänligen kontakta Annette Sandgren, annette@tgim.se, +46 70 777 91 00

Välkommen med din anmälan senast 7 januari.
Maila till: action@pewano.com
Vid frågor kontakta Sandra Andersson, +46 761 159 150.

• Motorsport

• dakar
  • team pewano
  • dakar-rallyt