Sommarens två höjdpunkter för miljö- och hälsomedvetna: Europeiska ekobykonferensen på Ängsbacka och Raw Life Festival på Mundekulla

Please note: English summery enclosed as PDF!

Inbjudan till Europeiska ekobykonferensen 16-20 juli – Ängsbacka, Karlstad
- Vill du bli inspirerad, nätverka och träffa människor som lever sina drömliv?

Oavsett om det gäller permakulturodling och självhushållning, smarta eko teknologiska hållbara innovationer eller att just leva i samklang med naturen och andra i en egen community. Många är de som runt om i världen gör det idag – som har gått bortom källsortering, downshiftning och plastbantning. Kom och bli inspirerad – och själv bidra! Dessutom får du möta världskända keynotespeakers som; Charles Eisenstein, Helena Norberg Hodge och många fler. Årets konferens skapas av GEN Europe och Ängsbacka Kursgård strax utanför Karlstad. Här hålls för första gången i Sverige den Europeiska ekobykonferensen 16-20 juli med ett spännande program som bland annat innehåller Ecovillage Sustainable Technology Exposition, där medlemmar från olika ekobyar världen över berättar om och demonstrerar sina olika tekniska hållbara lösningar.

Ängsbacka är en familjevänlig alkohol- och drogfri mötesplats i Värmland. Festivalbiljetten inkluderar alla måltider – fantastisk vegetarisk buffé och tältplats. Tillval för boende är möjligt. Begränsat antal platser. Notera även att biljetten är inkomstbaserad så att alla som vill komma ska ha ekonomisk möjlighet.
Läs mer och boka här!

Inbjudan till Raw Life Festival 13-16 juli – Mundekulla, Emmaboda
- Välkommen till en mötesplats för hälsosam livsstil långt bortom bara mat!

Kom och prova på allt från jojk, heartdance, örtvandring, gong-bad, yoga, frigörande dans och ta del av spännande föreläsningar om hur det egentligen står till med vårt jordbruk och vår matproduktion med meteorologen och klimatexperten Pär Holmgren, lyssna till den gröne entreprenören Viktor Ingemarssons resa och möt Sveriges egna raw food drottning Erica Palmcrantz Aziz. Få kunskap om hur du skapar mer hälsa för hela familjen (även den ibland utmanande bonusfamiljen) med Maria Troive Lindell och såklart matlagnings workshops med Chris Kendall, Kristfrid Warner - och mycket mer! I år ansvarar Sveriges största raw food restaurang, Matapoteket, för all mat under festivalen. 100% ekologiskt, helt utan tillsatser, socker, mjölkprodukter eller gluten. Festivalen vänder sig både till dig som aldrig testat raw food och till dig som idag äter denna hälsosamma kost - vuxen som barn. Varmt välkommen att bli inspirerad till ett mer levande liv - välkommen till vackra Mundekulla 13-16 juli.

Nytt för i år är att det kommer finnas ett program för barn och ungdomar med workshops och aktiviteter med bland annat Lisa Ekenberg. Obs! Starkt rabatterat pris för barn och ungdomar samt 0-3 år – gratis! Mundekulla är en familjevänlig alkohol- och drogfri mötesplats i en naturskön miljö i Småland. Festivalbiljetten inkluderar alla måltider och tältplats. Tillval för boende är möjligt. Begränsat antal platser.

Early Bird till och med 4 juni. Läs mer och boka!

Du får detta meddelande för att du; prenumererar på vårt nyhetsbrev, har varit i kontakt med oss på TGIM – Thank God It´s Monday genom åren eller varit på något av våra hundratals events. Vi vill passa på att önska dig varmt välkommen till vår nya event- och biljettsajt för hållbara och medvetna events, föreläsningar och workshops: www.tgim.se
En riktigt skön sommar önskar vi på TGIM-Thank God It´s Monday!