Sveriges nya veganska matlagningsprogram är här! Jävligt Gott möter… Glenn Hysén.

Idag är över 10% av Sveriges befolkning veganer eller vegetarianer. Det är en av de snabbast växande trenderna i landet och i matbutikerna ökar vegosortimentet explosionsartat. Trots det har utbudet av vegetariska och veganska TV program varit väldigt skralt och smalt. Fram tills i söndags! Då släppte Sverige största veganska matblogg sitt egenproducerade veganska matlagningsprogram “Jävligt Gott Möter”. Premiäravsnittet gästas av fotbollslegenden Glenn Hysén.

Jävligt Gotts kännetecken har varit att hitta sätt att göra de rätter som köttätare älskar tillgängliga även för veganer. Det, tillsammans med ett stort mått av humor och matglädje, kommer att vara i fokus även i det nya matlagningsprogrammet. I Jävligt Gott Möter träffar Gustav Johansson, kocken och entreprenören bakom Sveriges största veganblogg, kända och okända människor för att laga, äta och prata om jävligt god veganmat. Tanken är att skapa ett program som kombinerar det bästa från sociala medier där autencitet och närhet till sin publik är allt med TV mediets kvalité och fokus på lärande underhållning.

I varje avsnitt kommer en känd gäst, och en eller två av Jävligt Gotts läsare, tillsammans med Gustav laga en ny vegansk tolkning av en klassisk kötträtt och leta efter svaret på den eviga frågan: - Kan vegansk mat vara Jävligt Gott?!

Gustav Johansson berättar: - Av just den här anledningen kommer gästerna ofta vara allt annat än veganer och frälsta grönsaksätare. Nu i första avsnittet kommer den före detta fotbollsstjärnan och folkkära, men väldigt vegoskeptiska, kändisen Glenn Hysén på besök och bjuds på vegansk fish and chips. Går det att sälja in panerad tofu till en tvättäkta Göteborgare, och hur var det där egentligen med veganmat, träning och att få i sig allt man behöver? Välkommen till premiären av Jävligt Gott Möter!

Serien produceras i samarbete med Jävligt Gotts Patreons - privata sponsorer som gör programmet möjligt genom att gå in med en mindre summa varje månad. Detta ger dem tillgång till ett onlineforum med allt från tips och senaste nytt till att vara med när programmet planeras, men som även får möjlighet vara gäster tillsammans med Gustavs aningen mer namnkunniga inbjudna. Ett nytt avsnitt av programmet kommer att släppas varje söndag klockan 19.30 på Jävligt Gotts YouTube kanal.

PRESS och BOKNING
För mer information, pressbilder eller bokning av intervju och föreläsning med Gustav vänligen kontakta: Annette Ericsdotter, +46 70 777 91 00, annette@tgim.se

TILL Jävligt Gott Patreon!
Patreon är en plattform där de som tror på dig, din verksamhet, kan ge support. Används av artister, konstnärer och andra skapare. En slags gräsrotsfinansiering där följare kan ge sina förebilder en månatlig peng eller betala för varje nytt verk/aktivitet som genomförs.

SENASTE ARTIKEL
Cisions blogtopplista
:Jävligt Gott‘ tillhör en av de största och mest inflytelserika bloggarna inom vegetarisk matlagning i Sverige. Vad ligger bakom framgången? Läs senaste intervjun med Gustav
om allt från framgångarna, nya satsningen och tips till dig som vill nå ut via sociala medier.