Produktnyhet - Thermotech Prefab, augusti 2012

MultiSystem™ Prefab
MultiSystem™ Prefab är ett läckagesäkert skåp med fördelarstavar och kopplingar för tappvatten monterat och klart för installation. Vi bygger skåpet enligt kundens önskemål och levererar skåpet provtryckt och färdigt att anslutas mot matarledningsrören.

Multi fördelarskåp finns i tre storlekar och är tillverkat av galvaniserad plåt. Bottentråget i plast kan enkelt demonteras och fungera som rörfixtur vid installation av MultiSystem™ t. ex. vid platta på mark. Thermotech Multifördelare är tillverkad i avzinkningshärdad mässing. Den finns i två storlekar, samt med eller utan integrerade avstängningsventiler.

Multisystem™ Prefab kan fås i basutförande (Basic), förberett för flödesmätning (Flow) eller för energimätning (Energy).

Vid beställning väljer kunden;
• Antal anslutningar för varmt respektive kallt vatten
• Var anslutningarna till matarledningarna ska dras
• Riktning på fördelarens anslutningar
• Fördelare med eller utan avstängningsventiler
• Dimension på samtliga anslutningar

Ska skåpet förberedas för vatten- eller energimätning så monteras en passbit som är anpassad till vald mätare.
• Vattenmätare - passbit med längd 110 mm och 3/4” gänga
• Energimätare - passbit med längd 130 mm och 1” gänga

ThermoSystem™ Prefab
ThermoSystem™ Prefab är ett läckagesäkert skåp med golvvärmefördelare eller Integral monterat och klart för installation. Vi bygger skåpet enligt kundens önskemål och levererar skåpet provtryckt och färdigt att anslutas mot matarledningsrören.

ThermoSystem™ fördelarskåp finns i tre storlekar och är tillverkat av galvaniserad plåt. Bottentråget i plast kan enkelt demonteras och fungera som rörfixtur vid installation av ThermoSystem™ t. ex. vid platta på mark. Alternativ för skåpet är till exempel plåtrygg och rörfixtur samt front med lucka. En enkel och smidig lösning för en snygg installation.

Thermotech golvvärmefördelare och Integral i rostfritt stål finns från 2 till 12 resp. 2 till 10 slingor. Den rostfria fördelaren har låg vikt och stilren design vilket möjliggör en enklare och snyggare installation.

ThermoSystem™ Prefab kan fås i basutförande (Basic) samt med förmonterad trådbunden eller trådlös reglering (Basic control).

Vid beställning väljer kunden;
• Antal golvvärmeslingor
• Placering av anslutningarna till matarledningarna
• Dimension på slingutgångar
• Dimension på matarledningsanslutningar
• Komplett skåp eller plåtrygg med rörfixtur och front
• Ev. regleringsalternativ för Integral

Beställs Prefab Basic control förmonteras trådbunden eller trådlös basenhet och samtliga ställdon. De ställs in enligt projekteringsunderlaget. Ställdon och slingutgångar märks upp för respektive rum. Ritning och beräkning bifogas i en plastficka på skåpets/frontens insida.