Möten, måltider och medkänsla – specialanpassade möjligheter

Möten, måltider och medkänsla – specialanpassade möjligheter

Videomöten, avskilda måltider, take away, omsorgsfull desinficering och extra mycket medkänsla. Så har The Winery Hotel anpassat sig för att minska smittspridning och betrygga mötesgästen.

Är ni ett av de många företag som blivit tvungna att avboka er konferens och nu inte kommer framåt i ert arbete? Många hotell och konferensanläggningar har hittat alternativa lösningar som bättre lämpar sig för den rådande situationen. Det kan vara alltifrån enkla åtgärder som att slumpa buffén till mer avancerad möjligheter såsom att hyra ut hela anläggningen till ett enskilt företag.

The Winery Hotel är en av de mötesplatser som tänkt ut lösningar och konkreta åtgärder som kan vara till hjälp för mötesgästen. De erbjuder nu bland annat måltider serverade i separata rum, take away, frukost i färdigpackade påsar och möjligheten att hyra ett eget våningsplan eller hela anläggningen.

– Vi värnar om våra gäster och vill att de ska känna sig trygga hos oss, säger Sarah Djerf marknadschef på The Winery Hotel.

Hon berättar att de följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Dessutom, för att minska risken för smittspridning tvättas och desinficeras hissknappar, betalningsterminaler, stolsryggar, dörrhandtag och andra utsatta ytor kontinuerligt flera gånger varje dag. I övrigt är alla medarbetare strikta med sin handhygien och gäster uppmanas att vara detsamma.

– Genom att tillsammans göra vad vi kan ser vi fram emot att snart kunna återgå till en Corona-fri tillvaro. Tills dess vill vi såklart att våra gäster ska fortsätta att komma hit, mötas och njuta av gott vin och god mat, avslutar hon.

VILL DU VETA MER?

Läs mer om The Winery Hotels mötesmöjligheter och restauranger. Du kan även enkelt göra en mötesförfrågan online.

För ytterligare frågor och högupplösta bilder kontakta Sarah på sarah.djerf@thewineryhotel.se

Regioner

The Winery Hotel är det enda i sitt slag i världen – en plats där urban vinframställning kombineras med ett modernt boutiquehotell. Redan i lobbyn möts gästerna av den stora stoltheten – vineriet.

Utöver två restauranger, en rooftop-bar med pool, en vinbar och 184 hotellrum finns här även sex möteslokaler som tar konferensen till en helt ny nivå. Vinprovningar och visningar i vineriet anordnas dagligen och inspirerande aktiviteter skräddarsys vid efterfrågan.

Designen följer ledorden 'industriell elegans' och i kombination med engagemanget för vinhantverk skapas här ett helt nytt sätt att bo, njuta och mötas.

The Winery Hotel öppnade i januari 2016 och ägs gemensamt av familjen Söder – med gedigen hotellbakgrund och känsla för design – och familjen Ruhne vars vinkunskap genomsyrar allt.

Omnämnanden:

Winery Rooftop Terrace listades som en av världens mest fantastiska takbarer i Vogue 2019 och 2018 utnämndes den till en av världens tio bästa takterrasser av Forbes Magazine. Den italienska brunchen på söndagar utnämndes till Stockholms bästa brunch i SvD samma år och i december året innan nominerades Winery Kitchen till Årets Dryckesupplevelse i White Guide.

Terreno är familjen Ruhnes vingård i Toscana. Här har de tillverkat kvalitetsviner sedan 1988 och fokus ligger på de traditionella vinerna i distriktet Chianti Classico. Utöver vin görs här även olivolja och på gården finns ett flertal hus till uthyrning.

Omnämnanden:

Vinet ASofia Chianti Classico utnämndes till ett vin att inte missa med betyget fyra stjärnor av fyra möjliga i den prestigefulla italienska vinguiden ViniBuoni d'Italia i slutet av 2018. Samma vin uppmärksammades i den svenska vintävlingen Vinordic Wine Challenge 2019. Där fick även Il Momento di Terreno bronsmedalj. Terreno Chianti Classico vann 2018 pris för bästa röda ekologiska vin i samma tävling.