Nya Toyota Traigo 48 - högproduktiv motviktstruck med reducerad energiförbrukning

Toyota Material Handling introducerar nya Toyota Traigo 48 som erbjuder klassledande energieffektivitet samtidigt som den är mycket produktiv i intensiva applikationer.

Toyota har alltid sina kunder i åtanke vid utvecklandet av nya truckar och fortsätter att sträva efter höjda produktivitetsnivåer som överträffar förväntningarna. Genom omfattande forskning har de senaste teknologierna och nya komponenter implementerats i ett kompakt chassi. Tillsammans med en förbättring av ergonomin optimerar detta förarens upplevelse. På detta sätt kan användarna räkna med en längre driftstid utan att kompromissa med produktiviteten, även i de mest intensiva applikationer.

Den nya eldrivna motviktstrucken Traigo 48 är utrustad med ny elektrisk servostyrning för bekväm styrning och har även "force feedback", vilket säkerställer noggrann kontroll vid alla körhastigheter. Denna truck erbjuder också förbättrad kontroll med komplett stopp i ramper och noggrann positionering med och utan last.

De 3-hjuliga modellerna är nu tillgängliga från 1,5 till 2,0 ton och är mycket manövrerbara i trånga utrymmen. De 4-hjuliga modellerna, tillgängliga från 1,6 till 2,0 ton, kan hantera intensiv hantering i både inomhus- och utomhusmiljöer och har nu en förbättrad vändradie. Dessa mångsidiga och flexibla gaffeltruckar erbjuder utmärkta allround-prestanda i alla applikationer för materialhantering. De är också utrustade med Toyotas unika SAS (System of Active Stability) och Toyotas AC-motorer för att förbättra säkerhet och produktivitet.

Serien med 48-volts motviktstruckar sätter en ny standard i energieffektivitet med lägre energiförbrukning samtidigt som prestandan ökar. Dessa modeller finns även tillgängliga med Li-jon-batterier som tillval, vilken medger snabb laddning vid behov. Denna revolutionerande batterihantering eliminerar behovet av batteribyte i applikationer med flera skift.

"Vår målsättning var att överskrida våra kunders förväntningar, och med Traigo 48 levererar vi klassledande produktivitet genom ökade prestanda och lägre energiförbrukning, säger Henrik Åkerlund, Produktansvarig Toyota på Toyota Material Handling Sweden.

"Traigo 48 är också ett viktigt steg framåt vad gäller produktivitet tack vare erbjudandet med Li-jon-batterier som ett standardalternativ, vilket reducerar behovet av batteribyte i många applikationer".

- Slut -

Presskontakt Toyota Material Handling Sweden:

Karin Lundström, Informationskoordinator
E-post: karin.lundstrom@se.toyota-industries.eu