​Historiskt mästerskap med historisk fan zone

Handbolls-EM för herrar 2020 innehåller för första gången 24 nationer och gruppspelet arrangeras i Sverige, Norge och Österrike. Sverige är huvudland och finalspelet kommer att avgöras på Tele2 Arena i Stockholm.

I direkt anslutning till finalarenan presenterar den svenska EM-organisationen en gigantisk fan zone tillsammans med Tolv Stockholm som är en nöjesdestination under Tele2 med fokus på mat och roliga aktiviteter. Fan zone inkluderar ett flertal högklassiska restauranger som passar alla smaker.

I hjärtat av fan zone erbjuder vi alla fans 12 000 kvadratmeter fyllda med aktiviteter, underhållning och mycket annat under samma tak. Här finns racing, minigolf, bowling och karaoke. Och självklart kan detta kombineras med en härlig middag.

Den svenska EM-organisationen bjuder in alla fans från hela Europa att uppleva mästerskapet på plats och inte bara under finalhelgen, utan redan från 9 januari. I den officiella fan zonen i Stockholm kommer alla matcher att visas på storbildsskärmar.

- Med en mängd olika rum i olika storlekar, kan vi anpassa ett erbjudande för till exempel en konferens med specifika krav eller erbjuda den perfekta paketeringen för kick-offer, produktlanseringar, fotograferingar, utställningar, middagar, konserter, underhållning, oavsett om det är privat behov eller för ett företag. Med ett stort antal olika restauranger kan vi sätta den sista touchen på ett kund- eller personalevent, säger Mikael Ahnell, som arbetar inom koncernen Local Market Group som försäljnings- och marknadschef på Tolv Stockholm.

- Vi vill skapa ett mästerskap med ett högt underhållningsvärde och med vår fan zone lägger vi sista pusselbiten för att nå världsklass. För oss är det viktigt att samla alla fans från hela Europa från första till sista speldagen, säger Krister Bergström, VD Sveriges EM-organisation.

___________

För mer information kontakta Krister Bergström på krister.bergstrom@handboll.rf.se eller 070-352 5622

Bifogad bild får användas fritt redaktionellt.

About Men’s EHF EURO 2020

The EHF EURO 2020 will be held from 9 to 26 January 2020. This is the first time that 24 nations will take part, the first time that there are three organizers with Sweden, Austria and Norway and the first time that the final weekend lasts over three days. Sweden will organize two preliminary rounds and one main round group as well as the final weekend.

The venues will be Gothenburg’s Scandinavium, Malmö Arena and Tele2 Arena in Stockholm (only on the final weekend), a stadium with over 20 000 seats. In Austria, two preliminary round groups and one main round group will take place in the Vienna Stadthalle and the Stadthalle Graz. The "New Nidarohallen" in Trondheim with 8 000 seats, which is currently under construction, will be the venue for the two preliminary round groups playing in Norway.