Chalmersstudenter på besök hos Tornstaden

Chalmersstudenter på besök hos Tornstaden

I veckan som gick hade vi ett energigivande möte med den grupp Chalmersstudenter som vi, efter arbetsmarknadsmässan VARM, valt ut att bjuda in till oss för att vi skulle få veta mer om varandra. Målet är att hitta studenter som vi kan erbjuda sommarjobb och eventuell fortsatt anställning. Det blev ett mycket inspirerande möte med engagerade och drivna studenter.

Studenterna anmälde sitt intresse tillsammans med många andra vid Chalmers årliga Arbetsmarknadsmässa för studerande inom Samhällsbyggnad och Affärsutveckling/Entreprenörskap i november. Och i onsdags bjöd vi in dem till en gemensam middag på vårt Göteborgskontor. På plast från Tornstaden var representanter från de olika rollerna som finns i organisationen och det blev en trevlig och lärorik stund ur både studenternas och vår synvinkel. Vårt mål är nu att hitta studenter som är intresserade av att utvecklas med oss i framtiden, med början nu i sommar. Det ser vi fram emot.

Moa Mindedal, personalansvarig Tornstaden Byggnads AB
moa.mindedal@tornstaden.se