Mobiltoppen – iPhone 4S tvåa på listan

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2011 15:40 CET

Under oktober månad har Apple ännu en gång legat i topp hos mobiloperatören 3. Nya iPhone 4S tog sig in på en andra plats fastän modellen bara funnits till försäljning en kortare tid. På tredje plats kom iPhone 3GS medan iPhone 4 var den telefon som sålde absolut bäst.

Topplistan:

1. iPhone 4
  2. iPhone 4S
  3. iPhone 3GS
  4. Samsung Galaxy S2
  5. Sony Ericsson X8
  6. Samsung Galaxy Gio
  7. Sony Ericsson Live with Walkman
  8. Sony Ericsson Xperia arc S
  9. Sony Ericsson Xperia Ray
  10. Nokia N9

Den här topplistan visar försäljningen under den gångna månaden via 3s webbsida, telesales, 3Butiker och återförsäljare över hela landet.

För mer information var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3Ta bort

Malin Harman, Information & PR, 3

E-post: malin.harman@tre.se

3-gruppen är en ledande ägare och operatör av infrastruktur för telekom med ett brett utbud av tjänster i 11 länder .Dessa inkluderar tredje generationens (3G) multimedia mobil kommunikation och andra generationens mobila kommunikationsnät, fasta teletjänster, fiberoptiskt bredband och radio broadcasting. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information och 3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se