Välkomna Gentlemannen till julbordet

Välkomna Gentlemannen till julbordet

Den 1 December lanseras Lindeman’s Gentleman’s Collection Shiraz, en bag-in-box som bjuder på elegans och smakgenerositet som sträcker sig långt över prisnivån på 199 kr. Det är ett fylligt vin med mörka bär och kryddor som passar bra till vinterns grytor men även till julbordet.

Gentleman’s Collection är en serie som är framtagen med inspiration från australiensiska vinhuset Lindeman’s grundare Dr Henry Lindeman. Vinhuset startades 1843 med visionen att civilisera Australiens kolonisamhälle genom att införa det ”sofistikerade” vindrickandet som ett alternativ till starksprit. Gentleman’s Collections viner passar för såväl vardagliga stunder i livet som festliga och skapas med kvalité och smak i centrum. I Sverige finns sedan tidigare storsäljaren Lindeman’s Gentleman’s Collection Shiraz 750ml som lanserades i december 2017.

- Nu följer vi upp ett av våra mest framgångrika lanseringar med en bag-in-box under samma varumärke. Även denna gång rör det sig om ett druvrent shirazvin i en fruktig, kryddig och smakrik stil till ett väldigt konkurenskraftigt pris, 199 kr, säger Oskar Lindell, Country Manager, Treasury Wine Estates

Gentleman’s Collections Shiraz 2018

Lindeman’s Gentleman’s Collections Shiraz 2018 3L Bag-In-Box är ett fylligt vin med smak av mörka frukter och bär med inslag av lakrits, vanilj, kryddor och örter. Det är ett fruktigt och kryddigt vin som passar utmärkt till långkok och krämiga pastarätter liksom julbordets smakrika rätter. Alkohol: 14 % | Artikelnr: 607508 | Pris 199 kr. Kontakta Sophie.bugeja@tweglobal.com för varuprover.

Lindeman’s

Vinhuset Lindeman’s grundades av Dr Henry Lindeman i Hunter Valley, Australien, år 1843. Lindeman’s står för att fira det lilla och erbjuder lätttillgängliga och tidlösa viner av bra kvalitet. Vinhuset började exportera redan 1858 och har under över 100 år vunnit utmärkelser. Lindeman’s populära Bin 65 Chardonnay lanserades först i Kanada 1985 och finns idag tillgängligt världen över. Idag uppskattas Lindeman’s viner i över 100 länder världen över, med 175 års erfarenhet av vinproduktion i ryggen är Lindeman’s stolta över att konsekvent erbjuda viner av god kvalitet som får folk att le.